Thursday 8 September 2011

Minat motorsport

Assalamualaikum,pembuka bicara, salam perkenalan, 
Sedikit latar belakang aku , aku dilahirkan disebuah kg terhujung dalam negeri Selangor,Dilahirkan dalam suasana petani yang dikelilingi kebun kelapa.Keluarga yang sederhana membuat urusan perniagaan hasil kg.
Sekolah pertamaku adalah Sek Keb Sri Mawar(Sek Keb Sg Air Tawar) nama baru tu sbb dh lama asyik tawar je tu yg tukar sri mawar kot2 jd wangi. 
Tanggal 14 Julai 1990 pagi Jumaat 7.30 aku saje malas nk g sekolah dan sambung tdo sebelah abah aku yang mana baru balik hospital seminggu ditahan kerana saluran jantung tersumbat akibat rokok ,sambil layan tdo secara tiba2 abah aku terus sesak nafas meninggalkan kami sekeluarga.Masa tu aku darjah 2 anak bongsu yang masih inginkan kasih sayang seorang bapa.
Dipendekkan cerita ,kami sekeluarga telah teraniaya oleh rakan2 abah aku yang membuat pinjaman dan mencagarkan geran tanah rumah tempat kami berteduh, so kami terpaksa berpindah kerumah atuk kami di perak. selagi tidak menyelesaikan hutang tersebut umi ku tidak mampu balik kerumah.Rezki Allah menyebelahi yang mana kami terpaksa menjual tanah yg ada untuk menebus kembali kediaman tersebut. dalam tempoh 3 tahun kami menderita hidup sebagai asnaf fakir mikin dan Allah membantu melalui bahasanya iaitu sanak saudara dan sahabat handai umi ku. Sedikit demi sedikit kami bangkit sehingga hari ini Alhamdulillah Rezeki yang kurniakan kami manfaat sekeluarga.
Tulah sedikit latar belakangku yg blh dikongsi.

Ni nk cerita minat motosport ni  sikit gmbar kenangan



Masa Final ,Blh tahan gak dolphin itam nih ,melompat gk aku masuk gear.
 Jadilah ni minat terbaru aku. dulu main Autoshow nnti aku up gambar2 lama

No comments:

Post a Comment